Všeobecné obchodní podmínky
1. Úvodní ustanovení
Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) obchodní společnosti Ancora cestovná kancelář se sídlem Fialova 3, Šumperk, 78701, IČ: 26866641, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu V Ostravě oddíl C vložka 28725 (dále jen „Poskytovatel“), upravují obecná práva a povinnosti mezi Poskytovatelem a fyzickou nebo právnickou osobou, která služby u poskytovatele objednává (dále jen „Klient“).
Provozovna Poskytovatele, jež se tyto VOP týkají:
Pension Villa Ancora (dále jen PVA),
adresa: Masarykovo náměstí 188/9, 787 01, Šumperk
web: www.villa-ancora.cz
email: info@villa-ancora.cz
telefon: +420 735 750 696
VOP se vztahují na právní vztahy mezi Klientem a Poskytovatelem při poskytování služeb a na další právní vztahy z těchto vztahů odvozených. Čerpáním služeb Klient souhlasí s těmito VOP a zavazuje se je dodržovat.
VOP stejně jako právní vztahy mezi Poskytovatelem a Klientem, se řídí obecně závaznými právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
Je-li Klientem spotřebitel, řídí se tyto právní vztahy taktéž zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
2. Vymezení pojmů
2.1. Klient je osoba, která uskuteční rezervaci jakýmkoliv ze způsobů uvedených v odst. 3 těchto VOP. Osoba Klienta nemusí být identická s osobou Hosta.
2.2. Host je osoba, která je konečným příjemcem rezervovaného pobytu a/nebo služeb Poskytovatele (dále jen „Host“). V případě, že je Klient rovněž Hostem, označuje se pouze jako Klient.
2.3. Rezervačním systémem je rezervační systém v elektronické podobě provozovaný partnerskou firmou Previo s.r.o. IČO 25975234, funkční na internetové stránce www.villa-ancora.cz spravovaný určenou obluhou provozovny (dále jen „Systém“), který umožňuje prostřednictvím formuláře on-line rezervaci pobytů a/nebo služeb nabízených Poskytovatelem dle aktuálních volných kapacit.
2.4. Rezervace platí pro rezervace pokojů PVA a platí pouze pro služby spojené s ubytováním. Tyto rezervace vyřizuje obsluha provozovny.
2.5. Klient se může s obsluhou provozovny individuálně domluvit na dodatečných službách fakturovaných zvlášť. Dodatečnými službami je myšleno například catering, rezervace společenských prostor a zahrady, objednání teambuildingových aktivit aj.
3. Podmínky rezervace
3.1. Klient objednává u Poskytovatele jednotlivé služby prostřednictvím rezervačního systému.
3.2. Klient může také objednat služby individuálně prostřednictvím telefonického hovoru na číslo +420 735 750 696 či elektronicky emailem na email info@villa-ancora.cz. Údaje plynoucí z telefonické či elektronické rezervace emailem v případě možnosti vyhovět požadavkům Klienta zpracuje do rezervačního systému obsluha zařízení.
3.3. Při rezervaci Klient obdrží na email Klienta Předběžné potvrzení rezervace, které je nabídkou pobytu vystavenou Poskytovatelem a neopravňuje Klienta k čerpání nabízených pobytů a/nebo služeb.
3.4. Předběžné potvrzení rezervace obsahuje údaje o Klientovi (jméno, příjmení, e-mailová adresa), Hostu/Hostech (jméno, příjmení, datum narození), rezervovaném pobytu a/nebo službách (délka pobytu, termín pobytu, typ pobytu, název hotelu, kategorii pokoje – termín opce, platební a storno podmínky). Klient je povinen překontrolovat správnost uvedených údajů. Platnost Předběžného potvrzení rezervace zaniká vypršením opční lhůty, uvedené v Předběžném potvrzení rezervace.
3.5. Odsouhlasení Předběžné rezervace/Cenové nabídky ze strany Klienta představuje návrh na uzavření Smlouvy o prodeji služeb Poskytovatele.
3.6. Závazné potvrzení rezervace (dále také „Smlouva“) vystavené Poskytovatelem opravňuje k čerpání rezervovaných pobytů a/nebo služeb, to však pouze za předpokladu dodržení platebních podmínek. Smlouva obsahuje údaje o Klientovi (jméno, příjmení a emailová adresa), Hostu/Hostech (jméno, příjmení, emailová adresa), rezervovaném pobytu a/nebo službách (délka pobytu, termín pobytu, typ pobytu, název ubytovacího zařízení, typ pokoje – pokud je součástí nabídky, způsob stravování, veškeré služby, jež jsou součástí pobytu), celkové ceně pobytu a/nebo služeb a informaci o úhradě.
3.7. Klient je povinen překontrolovat správnost uvedených údajů. Při zjištění jakékoliv nesrovnalosti kontaktuje Klient neprodleně Poskytovatele na emailovou adresu: info@villa-ancora.cz
3.8. Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravené Smlouvou jsou upraveny těmito VOP a ceníkem služeb prezentovaným on-line v době vytvoření opce Poskytovatele. Stanoví-li Smlouva něco jiného než tyto VOP nebo ceník ubytovatele, použije se Smlouva. Pokud objednatel nedodrží povinnosti vyplývající ze Smlouvy a VOP, je ubytovatel oprávněn Smlouvu před uplynutím ujednané doby vypovědět, a to i bez výpovědní doby.4. Platební podmínky
4.1. Po Klientovi je vždy, pokud není rozhodnuto ze strany Poskytovatele jinak, požadována 100% platba předem za pobyt a služby prostřednictvím rezervačního systému a to buď bankovním převodem na účet Poskytovatele nebo platební kartou prostřednictvím zřízené platební brány v případě, že je k dispozici. Platební údaje obdrží klient elektronicky emailem ihned po vytvření rezervace.
4.2. Klient vždy hradí poskytovateli plnou část za pobyt a služby v jedné platbě nejsou-li termíny splatnosti zálohy specifikovány ve Smlouvě vystavené Poskytovatelem jinak.
4.3. Rozhodnutí o tom, zda se jedná o zvýhodněný pobyt či nikoliv je zcela v kompetenci Poskytovatele.
4.4. Rezervace provedené prostřednictvím třetích stran se řídí podmínkami jednotlivých subjektů, u kterých byla rezervace provedena. V případě platby na místě, musí být celá částka uhrazena nejpozději v den odjezdu Hosta.
4.5. Úhrada pobytu přes zaměstnavatele Klienta nebo dárkovým poukazem/voucherem je možná pouze prostřednictvím Poskytovatele a jeho rezervačních systémů. Nelze provádět prostřednictvím třetích stran nebo cizích subjektů. Konečná faktura bude vystavena nejpozději v den odjezdu Hosta.
4.6. Daně, poplatky, odvody.
Pro případ, že dojde ke změně daňových sazeb, poplatků a odvodů, které smluvním stranám nebyly dosud známy, je Poskytovatel povinen ceny odpovídajícím způsobem upravit.
4.7. Platební prostředky
Platnými platebními prostředky jsou: hotovost v CZK a platební karty: MasterCard, Visa a Maestro.5. Storno podmínky
5.1.V případě storna pobytu 15 a více dnů před příjezdem, je storno bezplatné.
5.2.V případě platby předem činí storno poplatek 100% rezervované částky u standardních rezervací v případe 14 dní a méně před příjezdem na pobyt.
5.3. V případě platby předem činí storno poplatek 100% rezervované částky v případě využití nabídky včasné rezervace se slevou a jiných nabídek v speciálních termínech či individuálních rezervací.
6. Užívání rezervovaných pokojů
6.1. Rezervované hotelové pokoje a apartmány jsou k dispozici od 15:00 hod. v den příjezdu a do 10:00 hod. v den odjezdu.
6.2. Registrace ubytování v ubytovacím zařízení je možné provést výhradně fyzicky po domluvě s personálem PVA.
Pokud Host nevyklidí a nepředá pokoj/apartmán zpět Poskytovateli, Poskytovatel má právo na základě opožděného uvolnění pokoje/apartmánu účtovat za každou započatou hodinu 500 Kč. Žádný smluvní nárok Hosta na pokračování v ubytování se tím nezakládá. Je na Hostovi prokázat, že Poskytovateli nevznikla žádná nebo podstatně menší škoda. V případě, že má Poskytovatel tento pokoj již dříve rezervovaný pro jiného Klienta a Host pokoj i přes upozornění neuvolní či není v PVA přítomen, vyhrazuje si Poskytovatel věci uložit na bezpečném místě tak, aby pokoj mohl užívat další Klient, který si jej rezervoval.
7. Příjezd
7.1. Po příjezdu Host předloží svůj doklad totožnosti. Správnost svých osobních údajů a dobu pobytu stvrdí svým podpisem na registrační kartě. V případě nepředložení uvedených platných dokladů je Poskytovatel oprávněn Hosta neubytovat.
7.2. Počet osob na pokoji odpovídá počtu osob přihlášených k ubytování. Klient je povinen nahlásit jejich přesný počet při přihlášení na recepci.
7.3.Doba ubytování je dohodnuta nejpozději při ubytování Hosta a je zaznamenána na registrační kartě. Doba ubytování může být prodloužena pouze se souhlasem Poskytovatele.
7.4. Při nástupu k ubytování obdrží od personálu PVA Host klíče od pokoje a od hlavního vchodu do PVA a je povinen předejít jejich ztrátě, zničení či poškození, jakož i jejímu zpřístupnění třetím osobám, které nejsou přímým účastníkem Smlouvy.
7.5. Při ztrátě klíčů nebo vstupní karty je Klient povinen tuto ztrátu nahlásit obsluze ubytovacího zařízení. Za ztrátu vstupní karty nebo klíčů je Klient povinen uhradit manipulační poplatek ve výši 1000 CZK.
7.6. Ubytováním v PVA Host potvrzuje, že byl seznámen, porozuměl a bude se řídit VOP a provozními řády jednotlivých úseků, které jsou na vyžádání k dispozici.
7.7. V případě, jejich porušení, má Poskytovatel právo od Smlouvy odstoupit před uplynutím dohodnuté doby, aniž by z toho vyplývala povinnost hradit Hostu případné škody.
7.8. Klient požadavkem na ubytování, nejpozději však uzavřením Smlouvy uděluje souhlas Poskytovateli se zpracováním a uchováním svých osobních údajů v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., v rozsahu poskytnutých údajů, a to za účelem poskytnutí ubytování a evidence hostů ve smyslu zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích a zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů.
7.9. Hosté do 18 let věku budou ubytováni pouze jako doprovod ubytované dospělé osoby.
7.10. Pokud bude Host pod vlivem alkoholu či omamných látek, má Poskytovatel právo zabránit mu vstupu do hotelu a poskytnout služby.8. Práva a povinosti Hosta
Host má právo:
8.1. Užívat prostor vyhrazený mu k ubytování, jakož i společné prostory PVA včetně zahrady, určené pro pobyt hostům a využívat služby s ubytováním spojené.
8.2. Reklamovat případné nedostatky poskytovaných služeb. Reklamaci je povinen uplatnit ihned u personálu PVA bez zbytečného odkladu tak, aby mohla být sjednána náprava, pokud možno na místě samém.
8.3. Pokud Poskytovatel z důvodu vlastní chyby (např. přeplnění, dočasné provozní problémy, atd.) nedokáže zajistit služby uvedené ve Smlouvě, je povinný zajistit:
Služby, uvedené ve Smlouvě, za potvrzenou cenu, na dobu v ní uvedenou – nebo do odstranění překážek – v jiném hotelu stejné nebo vyšší kategorie nebo odstoupit od smlouvy a okamžitě vrátit Hostovi všechny přijaté platby v souvislosti s jeho rezervací.
8.4. Zajistit pro Hosta bezplatný transfer na přestěhování se do náhradního hotelu a na případné pozdější stěhování se zpět.
8.5. Pokud Poskytovatel beze zbytku splní všechny tyto povinnosti, respektive jestliže Host přijal nabídnutou možnost náhradního ubytování, Host si dále nemůže dodatečně uplatňovat žádné nároky na odškodnění.
Host je povinen:
8.6. Uhradit dohodnutou cenu za ubytování.
8.7. Dbát na dodržování čistoty v prostorách Poskytovatele a zařízení PVA.
8.8. Chránit vybavení a zařízení PVA proti poškození.
8.9. Bezodkladně oznámit poškození nebo škodu, kterou Host nebo osoby s ním ubytované v prostorách PVA způsobil(y).
8.10. V době od 22:00 do 07:00 hodin se chovat způsobem, aby nerušil ostatní osoby nadměrným hlukem.
8.11. Při odchodu z pokoje uzavřít vodovodní uzávěry, uzavřít okna a dveře.
8.12. Při check-outu odevzdat recepčnímu zpět vstupní kartu nebo kartu a uhradit hotelový účet, nebylo-li ve Smlouvě ujednáno jinak.
8.13. Umožnit přístup do pokoje personálu Poskytovatele za účelem provádění jejich pracovní náplně (úklid, servis, atd.).
Host nesmí bez souhlasu ubytovatele:
8.14. Provádět podstatné změny v prostorách určených k ubytování (stěhovat nábytek, přemisťovat vybavení apod.).
8.15. Odnášet jakékoliv vybavení a zařízení z prostor určených k ubytování.
8.16. Používat v prostorách určených k ubytování vlastní spotřebiče vyjma malých spotřebičů používaných Hostem pro osobní hygienu a kancelářskou práci.
8.17. Přenechat prostory určené k ubytování jiné osobě.
8.18. Přijímat návštěvy v prostorách určených k ubytování, návštěvy musí být ohlášené personálu PVA a jsou možné pouze v době od 08:00 do 22:00 hodin, pro přijímání návštěv mimo tuto dobu jsou Hostovi k dispozici pouze veřejné hotelové prostory.
8.19. Nosit zbraň, střelivo a výbušniny či je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití.
8.20. Držet, vyrábět či přechovávat omamné či psychotropní látky nebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo hostu předepsáno lékařem.
8.21.Kouřit ve všech vnitřních prostorech.
8.22. Používat otevřený oheň.
8.23. Používat v objektu Poskytovatel a v jeho blízkosti výbušné látky (zábavní pyrotechniku).
8.24. Bezpečnost a odpovědnost ze strany Hosta za způsobenou škodu
8.25. Host je povinen seznámit se s bezpečnostními pravidly a evakuačním plánem.
8.26 Host si při ubytování počíná tak, aby nedošlo k nedůvodné újmě na svobodě, životě, zdraví nebo vlastnictví jiného.
8.27. Způsobí-li Host svým jednáním na majetku Poskytovatele škodu, je povinen tuto škodu Poskytovateli uhradit před svým odjezdem.
8.28. Poskytovatel je oprávněn požadovat po Klientovi náhradu škody za nečištění poškození či zničení pokoje či jeho vybavení a ostatních prostor a jeho okolí.
8.29. Host má přísný zákaz vcházet do prostor určených pro personál PVA a to zejména do kuchyně a sklepních skladových prostor.
9. Odpovědnost Poskytovatele za způsobenou škodu
9.1. Odpovědnost Poskytovatele se vztahuje pouze na škody, které prokazatelně Poskytovatel způsobí a neodpovídá za škody způsobené jinou osobou nebo vyšší mocí.
9.2. Odpovědnost Poskytovatel za škodu na odložených věcech se řídí ust. § 2945 a násl. Zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
9.3. Poskytovatel dále odpovídá za ostatní škody způsobené úmyslným nebo hrubě nedbalostním porušením svých povinností a toto se stejnou měrou vztahuje i na jeho zaměstnance nebo jim pověřené osoby. Nároky na náhradu škod nad tento rámec jsou vyloučeny.
9.4. Každá vzniklá škoda, zničení či poškození musí být Hostem nahlášena okamžitě poté, co se o ní dozvěděl. Nárok z této odpovědnosti zaniká, pokud host nevyrozumí hotel o ztrátě, zničení nebo poškození bez zbytečného odkladu a nejpozději do dne poté, co se o vzniku škody dozvěděl.
9.5. Škoda nebude uhrazena v případě, že si poškození způsobil sám Host či osoby, které ho doprovází.
9.6. Jakýkoli majetek zapomenutý Hostem v PVA mu bude zaslán pouze na základě jeho žádosti, a to na náklady a riziko Hosta. Poskytovatel skladuje zapomenuté předměty po dobu 1 měsíce a poté si vyhrazuje právo tyto předměty zničit.
9.7. Ukáže-li se, že služby Poskytovatele vykazují vady a nedostatky, podnikne Poskytovatel poté, co se o nich dozví, nebo v reakci na neprodlenou reklamaci/stížnost ze strany Hosta, kroky k jejich odstranění. Host je povinen vyvinout přiměřenou součinnost s cílem vadu či nedostatek odstranit a minimalizovat tak potenciální škody. Host je povinen předcházet škodám a upozornit včas Poskytovatele na možnost vzniku škody mimořádného významu.
9.8. Poskytovatel neodpovídá za ztrátu či poškození vozidla zaparkovaného nebo pohybujícího se na parkovišti PVA, za ztrátu či poškození jeho obsahu a za škody způsobené osobám a zvířatům. Rovněž není zodpovědný za škody způsobené v důsledku nahodilého jevu nebo vyšší moci a za škody způsobené vandalismem. Poskytovatel neodpovídá za škody způsobené výhradně jinými Hosty nebo jinými třetími osobami.10. Odpovědnost Poskytovatele za majetek Hosta
10.1. Poskytovatel není odpovědný za cennosti Hostů v pokojích (peníze, klenoty, cenné papíry, kreditní karty, počítače, tablety, fotoaparáty atd.) a za jejich případnou ztrátu či poškození nenese zodpovědnost.
10.2. Po předchozí domluvě s personálem PVA je možno uschovat zavazadla na vyhrazeném místě PVA.
10.3. Poskytoval nenabízí služby spojené s úschovnou peněžních prostředků, klenotů a jiných cenností. V případě ztráty cenností kontaktuje Host neprodleně recepci, která zajistí přivolání policie.
10.4. Bezplatný Wifi internet - Poskytovatel nabízí Hostům i návštěvníkům bezplatné připojení k internetu prostřednictvím sítě WiFi. Při užívání sítě WiFi je každý Host povinen dodržovat všechny platné právní předpisy, zejména se vyvarovat porušování autorskoprávních předpisů, nelegálního sdílení nebo stahování uměleckých děl, přetěžování WiFi sítě, provádění jakékoli činnosti způsobující přenos nebo šíření počítačových virů, rozesílání nevyžádaných zpráv (spamů), šíření poplašných zpráv, jakož i provádění dalších činností, které jsou v rozporu se souvisejícími právními předpisy.
10.5. V případě, že se Host nemůže připojit z důvodu slabého či žádného signálu, není toto důvod k hlášení závady v síti. Funkčnost služby v nepokrytých prostorách PVA nelze žádným způsobem nárokovat. Jelikož je WiFi pásmo veřejné a kdokoliv jej může využívat, je potřeba počítat s možností zahlcení či občasné přerušení frekvenčního pásma. Jakékoli výpadky či přechodné snížení kvality signálu nemůže Poskytovatel řešit a nemůže být ani předmětem případným slev z ubytování či jiných služeb.11. Manipulace s jídlem
11.1. Donášení a požívání vlastních pokrmů a nápojů ve veřejných prostorách hotelu je zakázáno.
11.2. Snídaně je povolena jen v prostorách k tomu určených (lobby bar, restaurace, konferenční místnost, zahradní altán). Odnášení snídaně z výše uvedených prostor i po částech je zakázáno.
11.3. Na pokojích je příprava pokrmů zakázána.12. Domácí zvířata
12.1. Domácí zvířata jsou dovolena jen se souhlasem Poskytovatele. Výjimku tvoří asistenční psi. Po předložení průkazu asistenčního psa a průkazu ZTP/P mají tito psi vstup do hotelu zdarma.
12.2. Jestliže Poskytovatel s pobytem domácího zvířete udělí souhlas, stane se tak za podmínky, že bude zvíře pod neustálým dohledem hosta, že netrpí žádnou nemocí a pro ostatní Hosty ani pro personál nepředstavuje žádné nebezpečí. Host nese plnou odpovědnost za škody, způsobené zvířetem.13. Zásady ochrany osobních údajů
13.1. Poskytovatel zpracovává osobní údaje v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, obecné nařízení o ochraně osobních údajů.
13.2. Za účelem ubytovacích služeb jsou zpracovávány tyto osobní kategorie osobních údajů: Jméno, příjmení, bydliště, datum narození, číslo identifikačního dokladu a to na základě údajů získaných z občanského průkazu či cestovního dokladu Hosta
13.3. Osobní údaje Poskytovatel zpracovává manuálně i automatizovaně přímo prostřednictvím svých k tomu pověřených zaměstnanců.
13.4. Host má právo přístupu ke svým osobním údajům zpracovávaných Poskytovatelem, jejich opravu nebo výmaz, popřípadě omezení zpracování a právo vznést námitku proti zpracování.
13.5. Domnívá-li se Host, že dochází k neoprávněnému zpracování jeho osobních údajů, může se obrátit se stížností na dozorový orgán, kterým je pro území České republiky Úřad pro ochranu osobních údajů.14. Služba recepce a úklid
14.1. V ubytovacím zařízení PVA je považováno za recepci vyhrazené místo v přízemním patře s tiskárnou a klíči. Zde za přítomnosti personálu PVA klient provádí registraci k ubytování, zde odevzdává klíče při odchodu. Jsou zde zveřejněny kontakty pro možnost kontaktovat personál PVA 24/7.
14.2. Při pobytech na dvě a více nocí má Host nárok na úklid pokoje. Úklid pokoje je možné domluvit na určitý čas vždy mezi 10:00 – 15:00. Případně po souhlasu personálu PVA individuálně.15. Závěrečná ujednání
Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu těchto VOP, přičemž tato změna je pro všechny strany účinná ode dne jejich umístění na webových stránkách ubytovacího zařízení PVA www.villa-ancora.cz
Právní vztahy jakož i další záležitosti vysloveně neupravené tímto ubytovacím řádem se řídí platnými právními předpisy České republiky a dále dalšími vnitřními předpisy hotelu.
Tyto VOP nabývají platnost dne 1. 1. 2024
19. 12. 2023
Ladislav Stratil
Provozní PVA